Thursday, April 28, 2011

Reebok


Bismillaah...






Weehooo!!!Alhamdulillaahhh!!
Dah ada kasut sukan baru!Sekarang terasa macam nak berlari,menghambur atas mana2 padang hijau sambil jerit "aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!".haha entah kenapa itu pula yang terbayang di kepala sekarang.

Tiba2 teringat waktu kali pertama menjejakkan kaki ke desa catal kundasang. Tempat ternak lembu susu hitam putih. Atas padang hijau nun atas bukit sana. Nyaman dan mengujakan. Aku teringat yang aku jerit 'wooooooo!' ke luar tingkap 4WD sebaik ternampak rumput hijau luas terbentang depan mata. Sungguh2 melaungkan 'Wooooo!' atau 'Whoaaaa!'. Memang jakun habis. Macam budak bandar masuk kampung lagaknya. Tak dikisahkan langsung dengan budak kaca mata yang duduk di seat hadapan atau abang driver yang gigih tekan minyak, apa lagi abang bujang sam yang pendiam.

Aish,tahun satu yang gila2. Memang memalukan.

Ok, aku pun tak tahu apa kaitan memori itu dengan kasut sukan baru ni. Mungkin perasaan terujanya yang sama? Sungguhlah aku lupa bila kali terakhir aku beriadah. Kali terakhir aku cek, aku dah tak mampu nak grip bola basketball lagi (waktu di kedai sukan). Sedih kan?

Elok kasut Reebok ni dalam tangan, ms adorable mesej;

"Ahad ni jom p sunway?Main extreme sport? Hehe..."

Tu diaa...delicious punya offer. Tapi malangnya ada jemputan walimah pula perlu dipenuhi. Kemudiannya ms adorable berkata lagi,

"Nanti, bila aku dah masuk bilik baru tu, every weekend kita gi panjat Bukit Gasing nak? Dengan nabilah sekali"

"Haa...nak2!"


Aku jujurnya terbayang Broga Hill yang terkenal tu. Mungkin boleh buat shooting video klip seperti di bawah:




Belum lagi ajakan roommate berjogging petang2 dekat taman depan Amcorp mall. Seronoknya dikelilingi orang yang mengamalkan gaya hidup sihat ni. Alhamdulillaah...=)


Tak sabarnya nak berlari, berjogging, melompat, mendaki dengan kasut baru ni.
Weeeeee~~
=p


"Allah lebih menyayangi orang Mukmin yang kuat (sihat) dari orang Mukmin yang lemah"
Hadith riwayat Muslim




Jom beriadah! Anda mampu mengubahnya!

No comments:

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)