Friday, September 19, 2008

Kurus dan nafsu..

Bismillaahirrahmaanirrahiim...

Bulan puasa ni badan aku makin kurus..emm setidak-tidaknya aku rasa macam tu walaupun mungkin orang lain nampak sama je.Dan aku buat assumption ni berdasarkan naluri sendiri.Tak timbang pun.hehe tapi rasanya aku memang makin kurus.
Bila tengok badan aku yang makin sekeping ni terdetik dalam hati aku,kan best kalau nafsu aku pun ikut makin kurus..Selamat dunia akhirat insya-Allah..Kan best kalau nafsu makin kurus iman makin menggebu.Kan best kalau penggunaan kata senipis kulit bawang tu digunakan untuk nafsu-nafsu yang senipis kulit bawang bukan iman yang senipis kulit bawang.Kan best,kan?kan?
Tapi siapalah antara kita yang dgn yakinnya boleh berkata iman kita di tahap ini atau ini.Bagi aku iman itu adalah sesuatu yang payah untuk diukur.Atau mungkin tak boleh diukur.Nak tau tahap iman kita,mungkin melalui ujian-ujian yang disediakan Allah.Macam kita yang selalunya berhadapan dengan exam untuk tahu tahap kefahaman kita dalam sesuatu subjek tu kan.Macam tu lah.

Em sekarang ramadhan dah masuk bahagian maghfirah,bahagian pengampunan.Banyak-banyakkan istighfar ok?Moga dosa-dosa kita sama-sama diampunkan.Dan bila tiba sepuluh malam terakhir kita sama-sama cari malam lailatulqadar,nak tak?Literary meaning-makin lipat gandakan lagi ibadah yang sedia ada.Insya-Allah tak ada penyesalan untuk ramadhan yang bakal pergi ni.

Dan sepanjang ramadhan ni hujan turun dengan meriahnya kat sini.Bak kata seorang kawan dgn santainya 'aku rasa Allah nak tolong kita hadapi ramadhan kali ni'-maksudnya,instead bagi cuaca yang panas membahang Allah bagi hujan yang sejuk dan menyamankan.Kurang sikit letih.Terima kasih Allah.Dan kelmarin aku,syaza,cik ayu dan dib ambil gambar banyak-banyak dalam hujan.Posing2 lebih kurang sudahh.Takut menyampah pulak orang-orang sekeliling yang dok usha2.huhu We really enjoyed the rain!=) alhamdulillah..

-Err kalau orang yang kurus fobia dgn kegemukan guna istilah aneroxia kan.Kalau org yang sedia kurus dan takut dgn kekurusan guna istilah apa ye?Err..

2 comments:

anamunawwarah said...

erk..slh phm ne.bkn nk kurus nk gemuk.hehe

adieha said...

oo nak gemuk. nak gemuk pon dgn Herbalife. nak maintain boleh, nak improve health pon boleh.

guna product yg same, tp menu (cara mkn) je lain.

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)