Saturday, September 13, 2008

Ramadhan dan LELAKI AGUNG..

Bismillaahirrahmaanirrahiim..


Ramadhan kali ini begitu meresahkan.Berlalunya juzuk-juzuk quran,helaian demi helaian itu meresahkan.Berakhirnya sejuzuk quran menandakan berlalunya satu hari ramadhan.Aku gelisah kerana itu.Tak tahu kenapa.Kalau ramadhan itu bisa dijelmakan sebagai seorang manusia pasti sudah aku peluk erat tanpa gagal.Biar dia rimas asal dia tahu yang aku tak mahu dia berlalu.
Dan ramadhan ini bulan rindu bagi aku.Rindu untuk lelaki agung.Entah kenapa rasa rindu itu begitu kuat sehingga aku menangis tak kira waktu.Selalunya rasa rindu itu hadir hanya jika aku mendengar kisah-kisah agung tentangnya,mendengar bait-bait indah memujinya tapi ramadhan ini sedang aku duduk khusyuk menelaah pun hati aku boleh sesak tiba-tiba.Diasak-asak rindu yang mendalam kepada kekasih ALLAH yang satu itu menyebabkan bacaan ku tergendala seketika kerana melayan esak tangis yang menggila.Ahh..aku punya pengalaman yang pelik bersama ramadhan kali ini.Pelik kerana ini kali pertama aku begitu kerana selalunya aku hanya menangis begitu bila rasa keharuan datang tatkala mendengar sirahnya.Lebih dari itu aku bersyukur.Syukur kerana aku melampiaskan rindu ini kepada yang berhak lantaran hati aku ini yang belum layak dirantai mana-mana lelaki kerana belum ada sebarang ijab dan kabul antara aku dan mereka.Ya,hanya engkau saja yang berhak terhadap rindu ku ini wahai kekasih ALLAH.
Ya Rasulullah..rindu aku pada mu datangnya bersama kebimbangan.Datangnya bersama kegusaran.Aku bimbang tidak dapat bertemu mu,ya Rasul.Aku takut kau tidak akan mendengar suara ku yang memanggil2 engkau di mahsyar nanti.Merayu2 memohon agar cahaya di wajah mu dibiaskan sedikit kepada ku.Aku takut...sesungguhnya aku takut..kerana aku banyak menyakitimu.Melanggar ajaran mu.Lupa kepada mu.Layakkah aku menerima syafaatmu?Layakkah aku menerima pancaran cahaya gemilang mu?

Sebelum soalan itu benar2 terjawab di sana nanti,selawat dan salam ku hadiahkan pada mu selalu.Semoga engkau di sana menyambut salam ku dengan senyuman.



ALLAH..aku rindu='(

-Untuk ramadhan yang bakal pergi,bolehkah dia menjamin bahawa kelak bila dia kembali bersama putaran waktu, aku masih berada di sini menyambutnya dengan hati yang lapang?Ahh..aku mahu mencipta kenangan terindah bersama ramadhan kali ini kerana tiada jaminan untuk perkara di atas.Sekian..=)

13 Ramadhan 1429H

5 comments:

IncomeJutawan said...

Ya Allah...
sedihh...sedihh.. :(
[nagiss 'ana' ni ana oii...]~hu~
mane dpt ayat tuhh??..
create sendiri ke @ copy mane2..
dulu kt mtrx hang nyer BM biase2 jer..hahaha~
klu hang pi ambik sasteraa la ni, kompem hang bleh ganti Usman Awangg 1 ari nntii.... :p
teruskan berkarya ye 'ana'
Lupekann kisah2 silamm mu..
Hohohohoh....~ :p

anamunawwarah said...

huhu jutawan fakirr!!!
aku xcopy mana2 ye.original.kalo copy ak taruk la reference.hehe
mana ko tau standard bm ak.mana ad sub bm kat mtrk dl.haihh..
kisah silamm??
pergh..payah nk lupa tu='(

ain said...

ana~ain sedey juga,,sedey..ain diffrent from ana,,from where i want to start nih..sedey.ain sedey ramadhan berlalu dgn cepat.
nafsu pon xdpt lawan..apatah lagi nafsu+syaitan..YA Allah..ana,doakan ain juga~

IncomeJutawan said...

cehhh... xgune..
ko perkecil kan aku ek...
ko jgn pandang aku sbelah mata tauu...
siap ko aku sekekh nntii...
hohoho~
ok la ayat ko tuhh..
memg bleh jd ustazah la hang ana...
huhuhuhu~

anamunawwarah said...

~hamim
aku xperkecikkan ko..uhu sori la gurau2 je.ustazah?xlayak ahh ehe siyes..

~ain
tak tlambat lg nak bubah.biar lambat jgn xsedar lgsg.org pun byk gak tersasar cuma untungnya kat sini ada yg mjaga dan mengingatkan.sbb tu cam ramadhan kali ni bermakna.insya-ALLAH

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)