Wednesday, March 5, 2008

sakit..

Suatu malam..aku dah xingat malam bila..yang aku ingat aku balik bilik lambat sikit malam tu.habis kelas pukul 5 terus ke library online cari bahan tuk assignment.Keluar dari library hujan turun.lebat..tapi lembut macam biasa..dan aku suka..alhamdulillah.

Sampai kat kolej aku daki tangga 'batu cave' tu satu2..Alhamdulillah tangga tu dah berbumbung.Ok la sikit aku rasa kalau nak banding waktu x ada bumbung dulu.View cam blur je tambah lagi ngan tangga yang licin boleh menyebabkan adegan yang x ingin kita lihat kalau x hati2..huhu

Menuju puncak!

Sampai kat puncak,adeh..sakit betul hati aku ni anda2 sekalian..sungguh!dalam hati terdetik 'aih,hujan2 mcm ni pun ada jugak'

Zass!

Hati mcm kena toreh.Sakitnya ALLAH!Ya ALLAH kenapalah Kau bagi aku pandangan yg macam ni.Aku xmampu ya ALLAH utk berbuat apa2..Hanya mampu melihat dan membenci dalam hati.Itulah iman aku.Yang selemah2 nya.
Mereka2 ini mencacatkan suasana aku mlm tu..Aku suka hujan tapi mereka2 ni dah mencemarkan hujan aku.Kalau lah hujan itu diberi kuasa oleh ALLAH utk turun di mana2 saja yg mereka suka pasti hujan2 tu pilih utk tidak turun di situ.Jijik!Berdiri rapat2 di bawah payung nak mengelak hujan kononnya.Apakah?Kenapa mesti bertemu di situ?Kenapa mesti bertemu waktu itu?Atas urusan apa?pentingkah?Tersengih2 mcm kerang busuk.Serius kah yang dibincangkan.Sial!
Dia bertudung.Tapi x sempurna.Tidak dilabuhkan ke dada.Tapi itu bukan alasan.Bertudung itu sendiri sudah menunjukkan dia itu Islam,muslimah.Jadi kenapa tidak dijaga nikmat ALLAH yg paling besar itu?Kenapa tega2nya menjatuhkan maruah dia di situ?Maruah Islam.ALLAH..Apakah malu sudah tidak ada nilai lagi dalam dirinya?

Dan semoga ALLAH mengampunkan dosa dia si pelaku dan dosa aku si pe'lihat'..Dan anda doakan juga ya..takut2 aku dah penat.

No comments:

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)