Monday, March 3, 2008

homesick

hari itu hari sabtu..

ngah break wat revision sambil layan 'cardcaptor sakura' episode 18..
K750i aku b'bunyik (ringtone: opening honey n clover:p )menandakan telah masuknya waktu..err..menandakan ada org call masuklah!huhu..

aku tgk skrin hp 'canggih' aku (canggih ker?kuikui) terpapar wajah baba ku yg kacak..(mmg kacak taw..sape berani kate x,siap!!huhu)
sambil tu..ksik pause dulu ini cardcaptor sakura aa..

baba,'assalamualaikum..ana br bgn ke?'
aku,'ish,xde rr da lame da bgn ni.paagi paaaagi lg..hehe'
baba,'iye?da sarapan blum'
aku,'err..blum.minum kopi je td'

tiba2 cam dgr suara mbah..'na,ktorg nk pegi tgk aufa ni'
aku,'hah,ape?'
baba,'ni on the way nk tgk aufa ni'
aku,'oww,yeke..sume g ke?best rr aufa'

tiba2 dgr lak suara mak..'ana..gelang yg...'
aku,'aa mak..pe die?'
baba,'mak nk ckp ngan ana ke?nah..' (sbenarnya kalo xsilap dialog ni dlm bhs jawe.xpela aku translate kn tuk korg aa..huhu)

mak,'ana,gelang yg ana bg mak tu hlg la..mak xtawla letak kat mane'
aku,'aaa..xpe.nty ana beli lg ye..hehe'
mak,'ha,nty ana beli lg la..nty mak bayar la duit ana'
aku,'eh xpe,nty ana belikan mak'
mak,'hehe..'
aku,'mak, arini ana ad midterm titas'
mak,'ape?mittem??'
aku,'ana ad exam..paper titas..pukul 7 mlm'
mak,'owh pukul 7 examnye..npe mlm2?'
aku,'ntah..suke ati lecturer tu die nk wat mlm2..kol 7 sampai 8 je'
mak,'owh,xpela..jwb elok2la..'

baba,'ana ngah buat apa tu.xkuar ke'
aku,'x la..studi jela'
mak,'aah nk buat ape pun std jela ye na..'
masa ni aku rase dorg loudspeaker ni..kot


fon di'pass' ke baba blik

baba,'ana nk ckp ngan mama ke?'
aku,'em nak!'

mama,'assalamualaikum..'
aku,'waalaikumussalam..aufa demam lg ke ma?'
mama,'eh xdela..da ok da..dua ari je.ari rabu, kha..semalam da sekolah da'
aku,'oww..'
mama,'aufa tu homesick sbnanye.sampai demam2..die suruh2 mama tgk die kat sane.tp yela mama nk pegi mcm mane..sampai demam die'
aku,'laa..yeke.npe ma?die kna buli ke?die xseronok ke skola kat situ?'
mama,'ish,xdela..xde kena buli..sekolah seronok tp tula die homesick'
aku,'oww..'
mama,'tula die merayu2 mintak mama anta henset kat die.mama antala'
aku,'henset?'
mama,'eh,sekolah die bole.xksah..pastu aufa 5 6 kali kalnye..bgn tido telefon,nk g sekolah telefon,rehat nty telefon'
aku,'haha..telefon byk2 ckp ape?'
mama,'tula,die pun xtaw nk ckp ap.mama tny,aufa nak ckp ape ngan mama ni..tahla ma,aufa nak ckp ape ye ngan mama..haha!'mama gelak.
aku,'haha..'aku pun tgelak
mama sambung blik,'tula mama tny aufa,aufa ni asyik telefon2 aufa nk bgtau yg aufa nk keluar dr sekolah ke tp aufa tkt nk bgtau..yela sbb aritu baba tgk die,mase baba nk blik die ngs je..'
masa dgr ni,aku dlm hati alahai..siannye adek aku..sayu tol..huhu
pastu mama cakap g,'tula mama tny die xseronok ke sekolah..nk keluar ke..tp cepat2 die jwb,eh xdela ma..sekola ok je..pastu mama btaw die aufa kena kuatla..kalau aufa homesick cuba aufa pkir kak ana.die lg jauh..kat sabah tu..kalo die demam ke sakit ke xde sape leh tgkkn die.tp die ok je.maknanye die kuatla tu.so aufa kena kuatla'

hehe kembang sekejap..

then aku da xbpe ngat pe yg aku sembang ngan mama ag..ak just nk highlight kn kat ayat mama yg mengatakan aku kuat tu..huhu..sowi aa..hee~~

tapi kan..kuat kah aku?
aku rase aku bkn kuat..
cuma terlalu bz smpi xde masa nk rindu..huhu bolehkah?
ermm..
tahla..mgkin da besa jauh..awal2 dulu je aku tkt2..tp bl da ada kwn, da selesa ngan tpt ni then xde masalah..xpe..aufa pun akan jd kuat gak nty..die 'kecik' ag..muda2 da jauh ngan fam..aku even dulu sekolah asrama dr f1-f5 tp ari2 dpt tgk mama..haha!tu pun homesick gak kdg2..ngs rr sorg2 kat shower masa mandi..ngeh2..

tapi yg sebena2nye aku pikir aku mmg kena kuat..sbb xnk wat mama risau..kalau mama risau n then mama pkir that she cnnot reach me sbb aku jauh sgt mst mama susah ati..
jdnya aku kena kuatla..cukupla dgr mama tahan ngs masa aku btaw mama aku rindu mama tym kat matriks dulu..sbb aku pun jd ngs sekali..hee~~ aku kan anak mama..:)

terima kasih ma:)
anak mama mmg kuat!huhu

No comments:

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)