Saturday, January 10, 2015

2015

Bismillaah...



Ini random.
Tapi aku rindu nak main basketball dengan Mus'ab lagi.

Melihat tangan kecilnya lincah mengawal bola (dribble?) I just can't stop smiling. 
Mus'ab baru berumur tiga tahun dan dia sudah sehebat itu. Bayangkan nanti umurnya enam belas tujuh belas tahun, sebaris Karim Abdul Jabbar mungkin? Tak? Shaquille O'neil then?

Haha.

Angankan anak orang. Apa saja kau dapat?


Kelmarin bercerita2 dengan anak HQ tentang benda2 kepunyaan paling kesayangan. Dari situ, aku melihat betapa perkara2 kecil, dengan modal tak seberapa mampu mengesankan hati asalkan datangnya dari orang tersayang. Ada adik seorang ini, begitu 'berpegang' kepada pensel mekanikal pertama miliknya hadiah dari ayah. Bertahun2 kekal di tangan.


Dan semalam dapat luang sedikit masa dengan famili, berlima kami adik beradik yang ada, campur mak dan keluarga Pakkin. Mereka cadangkan 'movie nite' di rumah - Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck. Tulisan buya HAMKA tahun 1938 yang ditayangkan layar Indonesia.


Tak pernah dalam sejarah kami adik-beradik duduk bersama menonton filem cinta tragis. Ini pertama kali. Surprisingly, it's not awkward at all. haha Patut arkibkan momen tersebut dalam kertas kecil, lipat, dan masukkan dalam 'happiness jar'. 


I smiled a lot yesterday.
A lot.
=)




2 comments:

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)