Saturday, January 3, 2009

i'm leaving..

Bismillaah..


Esok hari ahad,bakal sepilah kediaman hj abd Rashid.banglo cengal ini akan semakin kurang isinya.bakal kurang menghasilkan bunyi yang selalunya hingar.bakal kembali aman,mungkin.sebab sekarang adam berteman.maka aman itu tidak terjamin.hehe kadang2 gempa itu pasti.gempita suara mereka bersilat lidah bakal ditadah telinga2 seisi rumah.agaknya sampai masa adam menurut jejak2 yg atas baru orang2 di rumah boleh lega mengurut dada.

Esok hari ahad,bakal bertebaranlah cucu2 hj Rashid di muka bumi.paling dekat di gopeng paling jauh nuuunn di sabah.yg paling ganjil itu yg dihantar jaaauh jaaauhh..biar bertambah special.biar paling jauh dari mata tapi paling dekat dengan hati.hehe kadang2 dia suka perasan sendiri.

Semalam hari jumaat,baba mengeluh lg.sambil2 memohon maaf yg entah ke berapa kali.lusa anak2 sudah mula berangkat.baba mengeluh untuk masa yg begitu singkat.tak sempat bercuti ke mana2.baba dgn kerjanya 2 minggu di laut 2 minggu di darat.sampai di darat bukan selalu dapat rehat.rumah yg baru tegak beberapa tiang tu byk urusannya.byk jugak pelaburannya.maka perlu berjimat.perancangan bercuti takkan ada selagi rumah belum tersergam sempurna,selagi mama dan baba belum tunai hajinya.insya-Allah semua bakal selesai tahun ini.jadi baba mohon anak2 faham.bukan baba tak sayang tapi ada priority lain yg harus segera diselesaikan. maka baba selalu pesan anak2 byk berdoa.biar semua lancar.biar kita sekeluarga dapat berkumpul selalu.kata baba tak apa kita berpisah sekarang.berpisah kita kerana Allah.anak2 berjihad untuk ilmu baba berjihad untuk rezeki.semuanya yg diwajibkan Allah.baba menyebut nama yg paling ganjil.kerana yg paling ganjil itu paling jauh.masa bersamanya yg paling kurang.tak apa ba,si ganjil faham.dan sebenarnya bila baba sebut2 ‘berkumpul’ itu si ganjil sudah terbayang ‘berkumpul di syurga’.kerana untuk dapat selalu berkumpul di dunia si ganjil dapat rasa sgtlah payah.mungkin tak lama si ganjil akan dibawa pergi.kerana dia yg plg ganjil maka dia yg akan dibawa pergi paling jauh.oleh sebab itu,si ganjil mula doa diam2 semoga di syurga dapat semua berkumpul-mama baba,abg din,arep,iman,amirul,aufa dan adam.si ganjil akan tunggu waktu itu.

Hari ini hari Sabtu.Hati si ganjil mula tak keruan.Sambal tempe sudah mula siap,ahh si ganjil mula pening kepala,sakit perut dan rasa nak muntah…

p/s: si ganjil yg tahun ini bakal mencapai umur 21 thn masih lg bersilat dgn adik2nya.ahh tanda si ganjil belum bersedia dibawa pergi..hehe


7 comments:

ainmusa said...

ana!ape kah kate ana ganjil.huu.tau la anak pompuan sowang.xpe ana.taabah!pegi blaja kn?huu.take care ana

cato;patchi said...

sedihnya, takpe biar ke sabah jangan ke sudan. Take care. hehe

*AYAN* said...

sayu...

anamunawwarah said...

ain~
hehe ganjil la tu anak pmpn sorg.hee~
iyee sy tabah.lg2 sem ni.take care jgak=)

aisyah~
mane2 je aisyah.ke sudan pon orait gak.dpt merasa patchi.huu

ayan~
sayu?fhm..sbb ayan lg jauh.huu~

nAwFaL-tiMuR said...

assalamualaikum...
ana.................
ana.......................
ana.........................

:-)

LiQiJun said...

ana memang ganjil pun..haha

anamunawwarah said...

lee~
well,hello~~
ada satu hadis tu kalau nak tahu sifat org tu macam mana tgk la dengan siapa dia berkawan.

kawan ngan lee,mmg jd ganjil pon.huhu

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)