Thursday, January 29, 2009

Aku kasar,dia lembut

Bismillaah...

Hari itu waktu aku 'lari' sekejap dari lab untuk bertemu Dr Jualang bersama dua lagi kawan,seorang coursemate aku,-lelaki berlari-lari anak bergaya-gaya manja dari kafe ke arah kami menuju ke lab sambil tangan terawang-awang dan badan meliuk-lentuk. Aku,antara berlawak dan serius,

"Eh ko ni jalan elok2 sikit boleh tak?Terajang kang.Kalau aku tackle tu sure tergolek-golek"
Dengan nada yang agak keras dan kuat.Coursemate aku tu sekadar berpaling memberi jelingan manja.

Tapi tak sempat pun aku habiskan ayat di atas tu,spontan salah seorang dari kawan aku yang mengekor di belakang berkata, dengan nada yang semacam memberitahu yang bahasa aku agak kasar (ala pendek kata macam nak soundla)
"Ala biarlah dia macam tu.Seronok ba dengan dia.Kelakar" (ringkasan dari kata2 beliau yang aku ingat).

Aku cuba senyum sambil simpan rasa bengkak dalam hati.Pada aku (dan jugak seorang kawan aku yang lain) mana boleh kita biarkan dia lari dari fitrah seorang lelaki-tegas,gagah kepada fitrah seorang perempuan yang lembut dan lemah.Lagi2 dia ni ada rupa,sayang ah..haha (ops tu bukan main pointnya di sini ok).Memang tak dinafikan dia seorang yang kelakar dengan lawak selamba yaya nye tu,tapi..aihh come on la,dia boleh jadi lebih lagi selain daripada menjadi bahan ketawa manusia sekeliling.Syaratnya,itulah,jadi lelaki sejati.

Dan aku,hmm,memang agak kasar lah dengan dia kadang2.Tapi sekasar mana pun bahasa yang aku pakai bila berinteraksi dengan dia,aku tengok dia tak terjejas sikit pun.Walaupun pernah seorang member baik aku beritahu,'Aku,bila tengok ana sound si 'tuut' aku lari jauh2.Takut.haha'.Aku cuma balas,'Uik apsal?'.Bermaksud aku tak sedar pun yang aku dah berkasar bahasa dengan dia.

Err..entah-entah aku sendiri yang lari dari fitrah tak?

Gulp..

Aish,tak mungkin!



p/s:anda mampu mengubahnya=)

14 comments:

cato;patchi said...

tak tahu kenapa lelaki yang nak ke-lembut kebanyakkannye mmg ade rupa. Sayang betul. Haha

anamunawwarah said...

salaam..
tula sapal.huhu kalo die jenis jambu fhmla gak.tp muka seswai jd laki machola.haha
tahla.org doa semoga die dpt hdayah je.mgkin ni yg terbaik tuk die skang.kite mn tau kn.eyt,cato.da bce cinta sang ratu?gile best!

Ursley Devar said...

ko laki ke pompuan? huh?

anamunawwarah said...

ursley devar~
huh?pmpnla..isk..ape x ckup expose ke jantina aku?huhu

wordofabsolution said...

aku dah bc cinta sang ratu,ana sapa 'tuut'...ehe??

anamunawwarah said...

amar~
salam..huhu da bace ye.best kan?aku ske la pasal die ulang2 ingatkan aku bersangka baik ngan Allah.

sapa tuut?ko bg dlu pasword to my sweetheart then ak btau sape tuut tu?amacam?ad bran?hehe

anilrah said...

err.. terase la. skrg sdg mencuba menjadi seperti wanita sejati. eh betul ke?

anamunawwarah said...

hehe k.lina...owg pun ngah cube ckp lembut2.tp ngan laki susah sikit la.ckp mesti cam nk cr pasal.haha
err ngan pmpn pun kdg2..tp dorg ok lg je.huhu

Anonymous said...

kak anaa, best la blog :D

anamunawwarah said...

anonymous~
sape ni.introducela..hehe best ye.trimas2..singgahla selalu k

wordofabsolution said...

eleh...ko ni..saje je..tngk la aq pkirkan dlu..hehe

Anonymous said...

haaa, lupaa nk introducee. panggil zira jee :D zira dah khatam blog kak ana ni semalam. dari frst entry siap. fuhhh :p

anamunawwarah said...

amar~
piqir amar piqir..huhu

zira~
pergh..salute la.mekaseh=) ne yg semangat nk update ne.huhu

zira said...

hehee salute eh ? :p haaa, updte ah bestbest selaluselalu :D

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)