Wednesday, October 15, 2008

Santapan buat sang mata..

Bismillaah...



Pagi ini aku bangun seawal 3.35 pagi (*alhamdulillah,kaedah baba berjaya^-^).Selesai tahajjud aku tertidur di atas sejadah.Macam biasanya aku,kan mama?hehe.Niat nak sambung studi terus lepas tu tertangguh.Betul-betul waktu azan subuh berkumandang aku terjaga.Alhamdulillah.Nasib baik tak terbabas.Usai subuh aku teruskan niat nak studi mandarin.Dalam sedang studi mandarin untuk test hari ni terdetik hati aku nak jenguk ke luar tingkap sekejap.Subhanallaah...Pagi ini aku dihidangkan dengan indahnya alam ciptaan Tuhan.Sarapan pagi untuk sepasang mata.Bertuah kamu sang mata.Dengar tu keroncong si perut menandakan dia iri dengan kamu.Kantungnya belum diisi dengan sarapan tapi kamu sudah mendahuluinya.Dan sesungguhnya sang mata, sarapan kamu pagi ni enak betul.emmm..nyum..nyum..hehe



Lihat tu sang mata,garis-garis merah di kaki langit ditambah dengan jalur2 putih si awan,apa yang kamu rasa?Enak kan?Eh,lihat lagi di sana,pelik tapi benar,sepertinya ada camar terbang seiring bertiga.Camar putih itu terbang menghala ke arah bukit botak kegemaran kamu.Camar bukan biasanya kamu lihat di laut?Tapi di sini?Ahh apa yang dihairankan UMS kan bersebelahan dengan laut.Emmm anggap saja penambah perasa sarapan kamu sang mata.Bertambah enak kan adanya camar?=).Dan di balik bukit botak kegemaran kamu itu si awan yang gempal bagai cuba menyorok di situ.Tapi tetap terlihat dek kerana terlalu gebunya ia.Maaf ya awan,kamu juga sarapan sang mata hari ini.Ahh usah bimbang,tidak terjejas pun kamu malah menggalak hati berzikir subhanallah.















Si awan yang malu-malu








Dan ini pula dinner kamu malam sebelumnya.Betul kan?=) nyum..nyum..1st class!









Santapan buat sang mata.Terima kasih Allah=)

"Awan kalau dapat kucapai...maka saktilah hamba"

-Bagaikan Puteri-


*Kaedah baba sebelum tidur:
1.Sebelum tidur ambil wudu'

2.Baring dalam posisi mengiring ke kanan (sunnah Rasulullah)

3.Baca ayat Kursi dan 4 Qul

4.Tidur dengan niat nak bangun pukul berapa dan niat untuk buat
apa.


Insya-Allah berkesan..

p/s:Orang kata dari mata turun ke hati.Jadi jaga pandangan kamu ye=)

2 comments:

ainmusa said...

ish ana ni..bahasa melayu die..subhanallah..best btol.sastera ye ana ni.bgus3

anamunawwarah said...

hahaha ain ni kelaka lak baca.ne ade sastera.men taip2 je tuh.neway thanks=)

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)