Saturday, August 9, 2008

OK aku faham..

Bismillaah..


Ok..semalam aku pergi ke rumah Sam.Pergi ambil barang yang perlu dibawa untuk family day hari ni (pagi sampai petang tadi).Sambil tu niat nak ziarah mak sam.Lama tak jumpa sejak aku menumpang raya rumah sam tahun lepas.Jadinya bila dah sampai rumah sam biasalah kami dijamu2 (aku,amid dan semi).Dijamu dgn kuih 'jatuh bangun' (kata amid) ngan kuih apa tah lagi satu tu.tapi sedapla dua2 kuih ni.1st class!Tak caye tanya budak2 yang meeting family day malam tu.Kuih sam disapu bersih.huhu terutamanya kuih 'jatuh bangun'.hehe

Tak cukup dengan tu kami dijamu pulak dgn nasi.Perggh..bes gile.Dalam hati,alhamdulillah hari ni save budget makan malam.huhu dan part paling best bila mak sam kata aku dah gemuk sikit.yes!aku hepi.Aih,perkataan 'gemuk' boleh buat aku gembira.Bukan senang nak cari perempuan yang boleh senyum riang bila orang kata 'awak nampak gemuk sikitla'-aku dalam seribu.huhu

Sebelum maghrib,sebelum hari mula gelap kami balik.Rumah sam dekat je dengan UMS.20 minit perjalanan kot.Kami tunggu bas di tepi jalan besar.Sepanjang waktu menunggu tu boleh dikatakan kami asyik gelak je.Kelakar tengok gelagat pemandu-pemandu di Sabah yang peramah habis.Haha.Entah berapa kali kami kena 'pinn!' (bunyi hon),kena lambai,kena 'peace'.OK..Kami faham mereka memang peramah.Dan setiap kali, kami bagi senyuman yang paaaaaaaaaling manis.huhu Tapi yang paling tak tahan bila kami nampak ada satu bas ni macam nak berhenti ambil kami.Sam dah pesan jangan naik bas tu,mahal,tambang kena bayar singgit.Baik ambil 'van penumpang'(main taram je nama dia ne.huhu).Tambang 50 sen je.Jadi kami pun buat dekk jela.Tapi bila bas ni makin dekat dengan kami dia 'pinn2!'.Buat bingit jek.Aku buat dekk.Amid dah geleng2 tanda tak nak naik bas tu.Sam dengan semi tengok je dengan muka 'zero'.Rupa-rupanya kami kena 'dummy'.Bas tu bukan nak berhenti ambil kami tapi dia just nak lalu 'dekat' dengan kami.Bas tu dah penuh pun dengan budak-budak Politeknik yang semuanya berbaju biru.Kecoh sekejap tempat kami tunggu bas tu dengan bunyi hon bas dan siulan-siulan budak-budak lelaki tu.Walaupun untuk beberapa saat je kesannya kami gelak entah untuk berapa lama baru dapat berhenti.haha.Memang sengal.Masing-masing buat ekspresi-'apakah?'.hahaha Nasib baik kami memang dah decide tak nak naik bas tu kalau tak mesti malu habis.Ingatkan bas berhenti nak ambil penumpang,rupanya bas 'dummy' nak sapa penumpang.huhu.


Baiklah aku faham..orang sabah memang peramah.huhu

No comments:

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)