Friday, April 11, 2008

Inilah AKU..

Berfikir membuatkan aku menyarung stoking lambat-lambat,dari hujung jari ke buku lali seperti penuh tertib gayanya.Membuatkan aku diam terkaku dalam dunia sendiri.Menyeret kasut melangkah malas.Kadang-kadang membuatkan aku pejam mata rapat-rapat membayangkan hujung cerita pemikiran itu.Merungkaikan yg kusut menyimpulkan yg rapi.Mengerutkan dahi.Bermonolog sendiri.Terkadang membuat aku menarik nafas dalam-dalam,sedalam yang boleh dan menghembusnya kuat,sekuat yang boleh.


Namun di hujung cerita itu aku tersenyum.Kerana dengan berfikir itu terbuka luas jalan untuk ku.Satu persatu diteliti.Bertemu solusi.Bertemu sebab musababnya.Bertemu dgn cerita di sebalik cerita.Tersirat dan tersurat.Memahami setiap hikmah yg berlaku.Memahami bahawa kebetulan tidak wujud atas kesedaran Engkau menjadikan sesuatu bukan sia-sia.Meniliti satu persatu. Bertemu aku,dia dan Engkau.Mendekatkan aku pada-Mu ghairah untuk mengenal ma’rifat-Mu..Tunduk dan rendah dlm tindakan ku..Akhirnya membentuk aku sebagai hamba-Mu…

2 comments:

akira said...

perenggan pertama- aku boleh membayangkan kamu lakukannya :)

the words flow beautifully.

anamunawwarah said...

thanks sis..:)
still..not beautiful as urs..huhu
ziarah selalu ye..hee~~

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)