Friday, August 6, 2010

Medan

Bismillaah...



Cubaan pertama gagal.

Normal la tu kan?Macam yang pernah diberitahu dulu,tak pernah dalam rekod aku berjaya buat sesuatu dengan baik untuk untuk cubaan pertama.

Selalu end up with failure.

Cuma yang satu ini aku harap gagalnya bukan kerana dihijab oleh dosa-dosa aku.

Ana,untuk manusia-manusia macam kamu yang ditakdirkan Allah dibiasakan dengan kerja-kerja benchwork dalam lab sepatutnya lebih semangat untuk cuba dan cuba lagi.Betul kan?

Dan iya,sila jadikan pencipta mentol thomas edison tu sebagai role model bahagian perseverance.
ehe.

Tapi seriously,ada masa-masanya aku rasa macam nak jerit kuat-kuat 'damn,why is this happening to me?!!'

ana...ana...

just fight and make us proud.
will you?



p/s: ey,that 'us' might be you,right?=)













Ok dah p/s tapi tak rasa nak berhentikan post ni setakat tu je.
hehe
aku cuma nak kata jangan pernah perasan dalam hidup ni cuma ada kita dan perjuangan kita je.ada kita dan masalah kita sendiri je.rasa alone.rasa sorang-sorang.macam kita sorang je yang fight untuk hidup dan dalam masa yang sama tak tahu sama ada boleh hidup atau tak.

salah amat persangkaan tu brothers sisters sekalian.

hakikatnya kita semua sedang berjuang untuk hidup.walaupun tentunya untuk perkara yang berbeza-beza.memikirkan yang setiap kita sedang fight untuk apa yang kita nak (atau tak nak) entah macam mana membuatkan aku rasa tak keseorangan lagi.lebih-lebih lagi bila kamu dikelilingi oleh manusia yang sedikit jauh cara berfikir dan pendapatnya daripada kamu.

sudah-sudahlah merasa isolate.sudah-sudahlah hidup syok sendiri.

aihh~













Ok ada lagi sikit.
Baru menghabiskan Versus karya Hlovate.
Banyak part yang buat aku senyum sendiri.Karya Hlovate kadang-kadang terasa terlampau dekat dengan aku.Yeah,isi-isinya banyak yang kena.Lebih-lebih lagi Versus ni.

Point yang aku dapat,susah kan nak berubah menuju Dia?Susah kan nak buang segala karat jahiliyah yang dah berkerak dalam diri ni.Susah amat wa cakap lu.Sekali dua mesti tersungkur punya.

*yeke sekali dua?heh*

Tapi aku suka line Sun pada Minn bila mana Sun mula memahami perubahan Minn,

"..you'll never reach perfection because there's always room for improvement.Yet, along the way to perfection you'll learn to get better"

Nice job Sun!Walaupun err..kau kata kau cilok dari sorang uncle nama erm...Ol' Joe (?).

Ok, syabas Uncle Joe!haha

Dan tertarik jugak dengan persoalan Minn,

"Wonder why would people go for perfection if it's impossible then."

Jawab Sun,

"Ain't it nothing but obvious?Self satisfaction of course.If you do it to please everybody but yourself what's the point then?"

Tapi aku pilih untuk more than just self satisfaction...=)
Harapnya mampu.

Apapun my best memory ever with Hlovate tetap Rooftop Rant.
Trisy and Jade.
Sebab Jade pakai glasses macam John Lennon (huh?).
=)


Tahniah Hlovate kerana selalu saja 'mentarbiyahkan' watak-watak utama dalam novel kamu.
Cuma kadang-kadang aku rasa aku lebih suka kalau peresentation novel itu lebih kemas dan bahasa melayunya err...lebih teratur.
ehe.



Selamat berjuang semua!
^^v

1 comment:

norhidayumohdjamil said...

salam...
biasalah bila dah dinamakn manusia, perfection a.k.a kesempurnaan tu jugak yg nak dicari..padahal dalm Quran yang dibaca tiap hari tu Allah dah sebut

"Dan sekiranya mereka benar2 redha dgn apa yg diberikan kepada mereka oleh Allah dan RasulNya dan bekata "Cukuplah Allah bagi kmi, Allah dan RasulNya akan memeberi kpd kami SEBAHAGIAN dari kurniaanNya. Sesunggunya kami orang2 yang berhara kepada Allah" (9:59)

Bukan nak suruh manusia berhenti dari mencari kesempurnaan, mengejar kesempurnaan, menyempurnakan ketaksempurnaan, tapi apa kayu ukur kita pada darjah kesempurnaan tu, yg membolehkan kita mengaggap something tu sebagai sempurna sedangkan Allah sendiri dah kata yg Dia hanya bagi SEBAHAGIAN?

See....perfection is a matter of perspective......

bergantung kpd bagaimana kita melihatnya...dan paling penting......

bila self satisfaction and everybody's satisfaction yg kita cari....

is Allah satisfied?

p/s : satisfied ya bukan S.A.T.I.S.F.Y...past tense tuh....

wassalam

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)