Saturday, December 19, 2009

Spa kepala otak

Bismillaah…


Maaf kepada diri sendiri kerana beberapa waktu kebelakangan ni hilang sudah passion untuk menulis.Mungkin kerana jadual yang terlalu sibuk di lab 5/7 atau kadang2 6/7.Dari pagi seawal jam 9 pagi hingga ke malam selepas maghrib.Kadang2 memang terasa gila.Dua2 belah tangan dan kaki macam sikit2 tunjuk rasa protes.Rasa numb tiba2 waktu buat kerja atau sikit2 menggigil.Walaupun aku cuba slow and steady tapi tak mampu nak tipu diri sendiri yang aku sebenarnya running out of time.Dan kalau projek ini betul2 tarikh penghantaran sepenuhnya hujung bulan dua ini aku…aku…ahh cuma mampu berdoa sungguh2 pada Tuhan jangan sampai aku ‘collapse’ di tengah2 jalan and I pray for the rest of the comrades too.


Every step counted guys insyaAllah =)


Dan untuk masa2 terluang aku cuba isi dengan membaca beberapa buah buku.Tapi sungguhlah untuk menghabiskan kesemua buku2 ini memerlukan disiplin yang tinggi.Aku,dengan memang ada sedikit masalah untuk fokus maka memang ada masalah untuk menghabiskan satu2 buku bila ada dua tiga buah buku lain lagi di depan mata.

Bayangkan ini; bilik aku ada empat meja dan dua katil double decker.Dua meja dan dua katil dalam bilik ni aku memang aku lenjan habis2an.Pada setiap meja dan katil yang aku guna akan ada buku2 yang berbeza.Kiranya kalau aku duduk2 minum teh di meja ini aku akan baca buku yang ini dan kalau aku rasa nak baring2 lepak di katil yang itu maka isi buku itu pulak yang aku ratah.Kalau malam itu aku tidur di katil yang lagi satu maka buku itulah yang menjadi bedtime story aku.Sudahnya, tak ada satu buku pun yang aku boleh habiskan sepenuhnya.Kecuali tiga buah novel ringan yang tak begitu tebal- My Pigman,Rona Bosphorus dan Good Wives.Sekarang sedang usaha menghabiskan Arabian Nights, Angin Dari Gunung (kumpulan cerpen dari penulis2 otai.Memang mantap),Renungan Suci Doktrin 40 Hadis Nabawi dan Jihad Melalui Penulisan.

Ok dari tajuk2 itu sendiri pun kamu dapat tangkap kenapa aku sedikit lambat untuk menghabiskan buku2 itu kan?hehe

Apa pun aku macam sudah jumpa satu cara untuk aku tenangkan diri,lepaskan tekanan dan rehat2kan fikiran; buku dan err..secawan teh ‘O panas yang kaw plus ada umpph.Dan oh ya,suasana perlu sunyi sesunyi2nya.Serius rasa macam hantar kepala otak ke spa.hehe cubalah!






p/s: Selera aku dah jadi selera naga sekarang dan aku semakin cepat lapar.Bayangkan makan mlm aku sebijik epal fuji,nasik ayam,dan ban butter milk licin aku makan tapi tak lama lepas tu lapar balik.Gaa..kata ms Otaku ‘ko makan tak baca doa ke weh?’.Uish…bacalah…aku harap aku akan gemuk sikit.hehe

1 comment:

weetameal said...

salam. baca bismillah, baca dah. tapi lapar lagi?

hee, sbb makan sorang2 mmg cepat lapar. sabda nabi berkat makanan itu ada dalam berjemaah. so, makan la ramai2. :)

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)