Tuesday, September 1, 2009

Seminggu yang kosong...

Bismillaah...

Hari tu, waktu berjalan balik dari gerai,bawah hujan renyai2 aku perasan purse aku missing dari plastik makanan.Perasan diuji di bulan puasa,hati dah mula2 nak kembang riang.Aku telefon cik pipit kalau2 dia ada 'save'kan sebab dia balik awal ke bilik.Jawapannya negatif.Yes!dalam hati.Tapi langkah kaki menuju semula ke gerai.Nak jugak usaha cari kalau2 ada tercicir di mana2.

'Ha kak ana,ni dompet akak.Lupa nak bagi tadi' dia senyum lebar.

Aku?bersyukur dalam hampa =|

Baru perasan nak diuji...hmm..


Hari ni,aku dapat berita dari seorang saudara perempuan aku yang dia kemalangan.
Motor vs kereta.
Dalam perjalanan pulang dari mengajar budak2 mengaji,baca ABC di sebuah kampung.Dia dilanggar kereta waktu nak keluar simpang.Salah perkiraan,pemandu tu bawak laju.

Dia luka2 teruk.Perlu bertayamum untuk solat.Motor rosak dan masalahnya dia tak ada lesen untuk ambil apa2 tindakan.

aHH 'jealous'nya aku ya Allah...simpati ada,tapi cemburu pun juga.

Ok perlu ziarah dia untuk menghilangkan rasa jealous.hehe


Happy Independence Day MALAYSIA.Doa aku untuk 'kamu' rahsia.hehe.ameenkan saja siapa2 yang berdoa baik2 untuk 'kamu'.


p
/s: Mesej mama dua belas malam tadi untuk wish birthday.Tanya mama ni untuk yang ke berapa ye (umur).Mama balas yang mama sendiri tak pasti,tapi yang pasti dah capai umur seorang mak yang layak terima menantula.

adehh...=p

Tak pe abg din ada.hehe

Happy Birthday ma.Ana saaaaaaaaaaaayang mama=)

4 comments:

Unknown said...

bday mak erk ana?
kem slam kt ckgu fathiah skali...
wish bday gak...
hehehhe

weetameal said...

salam,, nape pm tadi ana?

xpaham la jelous kenapa?
tadi call cikgu.. hehe, call dia pastu abis credit, dia pulak call.. =p

sian cikgu, busy dengan anak2 murid.
semoga anak2 dia busy belajar =p

insankamil said...

ya allah hai kak ana...jealous??
pelik r akak nih...hehehehee..kalo saye,bkn jealous, minx hari2 agar dimudahkn segala urusan didunia dan akhirat...x sanggup nak hadapi dugaan yg berat2...dugaan yg kck pun dah separuh mati org hadapi..ni lak yg beso2....huuuu...

anamunawwarah said...

linda~
sudah disampaikan.thanks=)

bana~
ouh adalah...hehe.nt la ak btau kalau rasa perlu.n aku terus kal mak aku bl ko bgtau camtu.haha..weh raya dtgla rumah.kata rindu kat cikgu.
neway,anak dia busy gila blajar.i.Allah=)

insankamil~
tak dpt detect siapa ni.hehe
erm...sbb seminggu tu org rasa kosong sgt kot.biasala iman kan ad naik trun.sbb tula

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)