Sunday, August 23, 2009

30 Hari Mencari Cinta

Bismillaah…

Dalam keadaan2 tertentu aku cemburu dengan manusia yang banyak cakapnya.Dalam kepala ada saja idea untuk bercakap.Mereka ini selalunya orang yang ramah,yang boleh masuk dengan sesiapa saja tak kira golongan dan ramai kawannya.

Tapi bila salah seorang manusia yang aku cemburu itu suatu hari mengatakan yang dia cemburu dengan betapa diamnya aku dan betapa kadang2 dia teringin menjadi aku,aku merasakan…

Ahh ironinya…

Allah maha adil…kan?

=)

p/s: nak jadi peramah macam baba.naak sangat...hehe



3 comments:

weetameal said...

salam..
kalau aku, aku nak jadi pendiam, dan dalam proses menjadi pendiam, sehingga semua orang suruh aku bercakap.

Ye la kan, dulu aku banyak bercakap sampai kena bagi 'note' supaya berhenti bercakap.

Kesimpulannya, bila kita jadi pendiam. 'Diam itu emas'. Ramai yang nak rapat dengan kita, nak cakap2 dengan kita, nak tahu apa sebenarnya dalam hati kita yang menyebabkan kita ni jadi pendiam. Nak tau apa yang kita fikirkan, dan fikiran tu mesti berharga.

Selamat Ramadhan wahai kawan =p selamat bertafakur dan memurniakan hubungan dengan tuhan.

fitri ezwan said...

salaam.

...ringkasnya, diam ubi berisi, diam besi berkarat.


tak gitu, cik ana?

~::sya_mujahidah::~ said...

peramah??
erm, ana suka baca post yg nih...
mmg terkena pd batang idung sendri..
seriusly, istilah pendiam mmg sebati ngan jiwa ana dulu..
tapi tu semua DULU...
skrg ana dah berubah..
n gembira ngan perubahan tu...
rasanya kita byk persamaan..
mungkin boleh jadi kawan..^_^

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)