Wednesday, July 16, 2008

Hati milik si 'aku'

Bismillah...

Kuatlah wahai sang hati milik si 'aku'..

"Dan janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati padahal kamulah orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu beriman"
(Aali-imran : 139)

"Cukuplah Allah bagiku,tidak ada tuhan selain dari-Nya hanya kepada-Nyalah aku bertawakkal"
(At-taubah : 129)

"Maka sesungguhnya selepas kesulitan ada kemudahan.Selepas kesulitan ada kemudahan"
(Al-Insyirah : 5-6)


Kuatlah wahai hati milik si 'aku'..kerana sesungguhnya Dia begitu dekat.Lebih dekat dari urat lehermu.

"Dan apabila hamba2ku bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku ,maka sesungguhnya Aku dekat.Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepadaku.Hendaklah mereka itu memenuhi (perintah) Ku dan beriman kepada Ku agar mereka memperoleh kebenaran"
(Al-baqarah : 186)

Yakinlah denganNya wahai hati milik si 'aku' bahawa Dia tidak pernah meninggalkan mu walau kamu seringkali lalai dari mengingatiNya.Walau kamu sering kecundang menunaikan hakNya.Jadikanlah ayat2Nya sebagai 'painkiller' bagimu.Sebagai penawar duka mu.Sebagai penghapus rasa sunyi mu.

...tidak lama lagi akan ada sebab untuk kamu bergembira..

'..if you look up at the sky after falling down the blue sky is also today stretching limitlessly and smile at me...i'm alive'
-ikeuchi aya,one litre of tears-


"kodoku ni mo nareta nara
tsukiakari tayori ni
hane naki tsubasa de tobidatou
motto mae e susume

Even if you are left in loneliness,
only with the moonlight to rely on
fly with the featherless wings,
more and more, move on forward"
-Only Human,OST One litre of tears-



Allah..cukuplah Engkau bagiku..
-Sang hati milik si 'aku'-

No comments:

Kisah aku

kawan satu payung=)

Siapa kena timpa hujan?=)